Żadna terapia taka jak: przetwarzanie słuchowe, integracja sensoryczna, terapia logopedyczna i wiele innych nie przyniesie oczekiwanych rezultatów kiedy dziecko spędza dużo czasu przed ekranem. Używanie ekranów szczególnie gier, wszystkie aplikacje z szybką akcją, kolorowa grafika, przyczynia się do dużego wydzielania się dopaminy w mózgu dziecka. To sprawia, że doświadczenia ekranowe stają się przyjemne i uzależniające. Wysoki poziom dopaminy może przyczynić się do tego, że: czytanie, nauka bez użycia technologii wydaje się mało interesująca, nudna. W efekcie dzieci mają trudności z koncentracją, szybko się rozpraszają i poszukują ciągłej stymulacji, jaką dają nam urządzenia cyfrowe.
Ponadto pamiętajmy, że mowa przetworzona (z komputera, telefonu, telewizora) nie stymuluje lewej półkuli mózgowej, czyli półkuli odpowiedzialnej za mowę, za rozumienie mowy, oraz ośrodek słuchu fonemowego, który pozwala różnicować podobno brzmiące słowa.
Zachęcam do czytania i rozmawiania z dziećmi.