Ułatwienia dostępu

SZCZYPIORNIŚCI Z BRĄZOWYMI MEDALAMI.

SZCZYPIORNIŚCI Z BRĄZOWYMI MEDALAMI.

    Udany występ naszej męskiej reprezentacji w tegorocznych Mistrzostwach Szkół Gimnazjalnych w piłce ręcznej.

    Po trudnym meczu eliminacyjnym i świetnej grze wygraliśmy z Gimnazjum Nr 2 - 15:7 i awansowaliśmy do półfinału. Tutaj czekało na naszych zawodników jeszcze trudniejsze zadanie, gdyż przyszło nam się zmierzyć z Gimnazjum Nr 1 i klasą sportową trenującą szczypiorniaka. Początek meczu był obiecujący, prowadziliśmy 2:0, ale doświadczenie i zgranie naszych przeciwników szybko przyniosło efekty. Na przerwę schodziliśmy przegrywając 7:5, a całe spotkanie po słabej drugiej połowie przegraliśmy 17:6. W drugim półfinale Gimnazjum Nr 7 pokonało Gimnazjum Katolickie i właśnie z przegraną ekipą tego pojedynku zmierzyliśmy się o III miejsce. Mały "finał" to już mecz bez emocji, byliśmy zdecydowanie lepsi od naszych przeciwników i pewnie odnieśliśmy zwycięstwo 22:5. W meczu finałowym bez niespodzianek - Gimnazjum Nr 1 pokonało "siódemkę".   

    W tym miejscu chcieliśmy również dodać, iż w zawodach tych mieliśmy możliwość po raz pierwszy zaprezentować się w nowych strojach ufundowanych przez Pana Adama Sajur. Dziękujemy bardzo, licząc że nasze reprezentacje będą mogły w nich świętować nie jeden sukces.

CORAZ WIĘCEJ ENTUZJASTÓW GIER PLANSZOWYCH

CORAZ  WIĘCEJ  ENTUZJASTÓW KÓŁKA GIER  PLANSZOWYCH

Emocje, świetna zabawa, rywalizacja, przyjemność... wszystko to odnaleźć można co drugi piątek na spotkaniu Kółka Gier Planszowych. Można tutaj spróbować zarobić pierwszy milion, razem z dzielnym Bilbo pokonać smoka lub po prostu sprawdzić swoją wiedzę odpowiadając w ciągu 5 sekund na zadane pytanie. Maluszki mogą zagrać w tradycyjne „Memory”, sprawdzić swój refleks łapiąc muchy, czy sprawdzić, który żółw przy pomocy sprytu i szczęścia pierwszy dotrze do sałaty. Nieco starsi mogą wykazać się zmysłem strategicznym pomagając wybranej rasie ze świata fantasy założyć osady i budować kolejne miasta lub popuścić wodze fantazji grając w Dixit. Możliwości jest tyle ile gier, a tych ciągle przybywa. Ostatnio, dzięki finansowemu wsparciu rady rodziców szkoły podstawowej, zakupione zostały " Make'n break", „5 sekund junior”, „Przebiegłe wielbłądy”, „Mumia” oraz „Speed cups”. Z radością informujemy, że przybywa nam nie tylko gier. Ze spotkania na spotkanie przybywa również entuzjastów tej formy spędzania czasu wolnego. W swoje kręgi przyjmujemy każdego, kto ma chęć rozwijać umiejętność logicznego myślenia, strategii i zdrowej rywalizacji. Tylko tutaj przy jednym stole bawią się uczniowie szkoły podstawowej, gimnazjaliści i nauczyciele. Zapraszamy 27 listopada!!!

 

WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII

MISTRZOWIE KODOWANIA W SP16

MISTRZOWIE KODOWANIA W SP16

     Kolejna grupa uczniów naszej szkoły rozpoczęła swą przygodę z nauką programowania. Po uczniach klasy szóstej, którzy w trakcie zajęć komputerowych poznawali tajniki tworzenia skryptów w Scratch'u przyszła kolej na czwarto i piątoklasistów. W każdy poniedziałek w godz. 14:45 - 15:45, podczas zajęć kółka informatycznego wszyscy uczestnicy mogą poznać zasady tworzenia algorytmów, prostych programów i nauczyć się logicznego myślenia podczas rozwiązywania złożonych problemów. Na początek nasi młodzi programiści uczą się sterowania "Duszkami" poprzez przygotowywanie prostych animacji i scenek w środowisku Scratch. Po opanowaniu tych umiejętności przyjdzie pora na pierwsze programy i gry, których tworzenie przyniesie naszym uczniom zapewne wiele radości i satysfakcji.  

 

Następną grupą, która zostanie przeszkolona w II semestrze będą nasi gimnazjaliści. Na naszych zajęciach, poza wymienionymi wyżej zdolnościami, będą mogli samodzielnie stworzyć swoją pierwszą, działającą pod systemem Android, aplikację.

Mistrzowie Kodowania to projekt edukacyjny mający na celu upowszechnienie nauki programowania  w polskich szkołach.  W ramach zajęć dzieci uczą się programowania w intuicyjnym języku Scratch, AppInventor, JavaScript. Projekt realizowany jest przez Samsung Electronics Polska we współpracy z Partnerami: Centrum Cyfrowym Projekt: Polska, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Fundacją CoderDojo, Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego oraz Stowarzyszeniem „Rodzice w Edukacji” przy wsparciu grupy SuperBelfrzy RP.

Tegoroczna, III edycja programu Mistrzowie Kodowania swym zasięgiem obejmie ponad 1200 szkół z całej Polski. 

SUKCES ZUZI W KONKURSIE PIOSENKI RELIGIJNEJ

SUKCES ZUZI W KONKURSIE PIOSENKI RELIGIJNEJ

Uczennica klasy 2 b szkoły podstawowej Zuzia Wantuch wygrała konkurs piosenki religijnej, który odbył się dnia 29 października w w Zespole Szkół Integracyjnych w Siemianowicach Śląskich w ramach obchodów "Dnia Świętego".  Konkurs piosenki odbywał się pod hasłem "Poznaj Świętego." Nasza reprezentantka przepięknie wykonała piosenkę pt. "Oto ja posyłam anioła", którą przygotowała pod okiem pani Wioletty Wanot. Nagrodę naszej małej artystce wręczyła, na forum całej klasy, pani dyrektor Natalia Popczyk. Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów, których z pewnością możemy się spodziewać. Zuzia rozwija swój muzyczny aktywnie uczestnicząc w zajęciach chórku "Nuta" prowadzonego przez panią Karolinę Kaczmarczyk.

 

 

 

ŚWIĘTO DYNI

ŚWIĘTO DYNI W ZESPOLE SZKÓŁ NR 1

Święto dyni to to nowość w naszym szkolnym kalendarzu imprez. 30 października obchodziliśmy je pierwszy raz. Tego dnia uczniowie klas IV-VI szkoły podstawowej i gimnazjaliści ubrali się na pomarańczowo a na ścianach korytarzy zawisły plakaty wykonane wcześniej przez klasy. Konkurs plastyczny wyjątkowo przypadł uczniom do gustu, gdyż prawie każda klasa przygotowała kilka prac. Drugim ogłoszonym na ten dzień konkursem była najciekawsza rzeźba z dyni. Tutaj popisali się głównie uczniowie szkoły podstawowej. Niekwestionowana zwyciężczynią okazała się Amelia Jóźwiak z klasy V. Zwyciężczyni serdecznie gratulujemy!