Ułatwienia dostępu

Featured

UNIWERSYTET DZIECI

Kolejny tydzień zajęć Uniwersytetu Dzieci za nami. Tym razem kontynuowaliśmy temat związany z rozpoznawaniem emocji. Aby przećwiczyć tę umiejętność uczestnicy projektu mieli za zadanie odgadywać emocje osób przedstawionych na fotografiach. Dzieci bardzo dobrze poradziły sobie z tym wyzwaniem. Potrafiły też doskonale uzasadnić swoje wybory.

Zastanawialiśmy się również, czy istnieją granice wyrażania swoich emocji, jaki wpływ mają one na nasze zachowanie i czy zawsze są akceptowane przez innych ludzi. Ustaliliśmy podczas dyskusji, że wyrażanie emocji, szczególnie tych negatywnych, na pewno nie może zagrażać bezpieczeństwu. 

Na koniec rozwiązywaliśmy karty pracy - dzieci podawały swoje sprawdzone sposoby na poprawę nastroju oraz zastanawiały się, kto z ich najbliższego otoczenia ma również podobną metodę. Wśród propozycji pojawiła się jazda na rowerze, taniec, rozmowa z przyjacielem, czytanie książek, słuchanie muzyki. Zachęcamy wszystkich do skorzystania z nich w przypadku złego nastroju i nie tylko????

Featured

UNIWERSYTET DZIECI

Mimo nauki zdalnej uczestnicy projektu Uniwersytet Dzieci aktywnie i z wielkim zaangażowaniem wzięli udział w kolejnych zajęciach, na których poszukiwaliśmy wraz z Panią Detektyw Empatią odpowiedzi na pytanie, czy zwierzęta, tak jak ludzie, również przeżywają emocje. W ustaleniu odpowiedzi pomógł nam krótki filmik, który przybliżył dzieciom ten jakże ważny aspekt naszego życia. Wiele osób było też chętnych, aby opowiedzieć o swoich obserwacjach własnych zwierzątek. Wyjaśniliśmy też sobie, co oznacza nazwisko Pani Detektyw, czyli Empatia. 

Aby utrwalić nową tematykę, dzieci miały za zadanie odnaleźć w ciągu bardzo wielu wyrazów tylko te, które opisują emocje. Choć zadanie wcale nie było łatwe i wymagało dużej koncentracji, to w efekcie zostały odnalezione wszystkie szukane słowa. 

Podsumowaliśmy też ogłoszony w zeszłym tygodniu konkurs na wykonanie gry planszowej, której elementy mogły być tylko i wyłącznie okrągłe. Jak zwykle dzieci nie zawiodły. Serdeczne gratulacje dla Kuby Stasiukiewicza z klasy 1a, Martynki Lenart i Zuzi Zemełki z klasy 2b oraz Hani Malordy i Lenki Michalskiej z klasy 3b. Jesteście wspaniali !!!

Featured

UNIWERSYTET DZIECI

Zajęcia Uniwersytetu Dzieci pokazują, jak kreatywne potrafią być dzieci. Radzą sobie z nie lada wyzwaniami. 

Na wstępie podsumowaliśmy ogłoszony w tamtym tygodniu konkurs na Wieżę naj…, którą należało przygotować według ściśle określonej instrukcji. Powstały więc wieże naj…. wyższe, naj… dziwniejsze, naj… straszniejsze, naj… śmieszniejsze i naj… bardziej świecące. Jak widać wachlarz pomysłów był bardzo szeroki, a kreatywność i wyobraźnia dzieci sięgnęła zenitu. Serdecznie gratulacje dla Wiktora Hosza i Kuby Stasiukiewicza z klasy 1a, Zuzi Zemełki z klasy 2b oraz Hani Malordy i Emilki Wicik z klasy 3b. 

W drugiej części zajęć ponownie przenieśliśmy się na Planetę Twórczego Myślenia, gdzie odnaleziony został kufer pełen skarbów. Zadaniem dzieci było wymyślić niezwykłe przeznaczenie przedmiotów codziennego użytku. W ten sposób powstawały pojazdy z płyt CD, części garderoby z chusteczek higienicznych, strzały z termometru i ramy okienne z linijek. Wszyscy byli niezwykle aktywni, a pomysły się nie kończyły.  

Dla chętnych ogłosiliśmy kolejny konkurs – tym razem zadanie polega na stworzeniu gry planszowej, której elementy mogą być tylko i wyłącznie okrągłe. Wierzymy, że i tym razem otrzymamy zaskakujące propozycje. A więc do dzieła i przyjemnej zabawy!

 

Featured

UNIWERSYTET DZIECI

Uczestnicy projektu Uniwersytet Dzieci tym razem spotkali się na zajęciach on-line. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie – ile pomysłów mieści się w głowie?

Wspólnie obejrzeliśmy filmik o podróży w kosmos. Dzieci dyskutowały o tym, czy warto byłoby odwiedzić odległe od nas galaktyki, poznać inne planety. Zastanawialiśmy się też, czy w kosmosie istnieje życie. Wyobraźnia nie zna granic, dzięki czemu mogliśmy stworzyć w naszych głowach wizerunek kosmicznego mieszkańca, który wbrew utartym opiniom, wcale nie był zielony.

Aby wyzwolić w dzieciach kreatywność przenieśliśmy się na Planetę Twórczego Myślenia, aby ją wspólnie urządzić. Wszak miała być ona przyjaznym miejscem dla nas. Nasza planeta była więc pełna kolorów, zamieszkiwały ją zwierzęta, a wszędzie wokół można było znaleźć słodycze. Wszystko to odzwierciedla pełnię dziecięcego szczęścia.

Dla chętnych dzieci ogłosiliśmy konkurs na Wieżę naj…, którą należy stworzyć z określonych elementów. Zadanie nie jest łatwe, ale po dzisiejszych zajęciach można być pewnym, że dzieci potrafią pokonywać wszelkie bariery, a ich głowy są naprawdę pełne pomysłów. Liczymy na zaangażowanie uczestników projektu, aby móc wspólnie podziwiać ich dzieła.

Featured

UNIWERSYTET DZIECI - EMOCJE

Na kolejnych już zajęciach projektu edukacyjnego Uniwersytet Dzieci wzięliśmy pod lupę temat osobowości. Aby uczniom łatwiej było poznać te zagadnienia, cztery typy osobowości zostały przypisane bohaterom bajki o Kubusiu Puchatku. I tak poznaliśmy Królika – choleryka, Tygryska – sangwinika, Kłapouchego – melancholika oraz Puchatka – flegmatyka. Dzieci próbowały utożsamić się z tymi postaciami i w tym celu szukały wspólnych cech swojego i ich temperamentu. Okazało się, że wśród nas najwięcej było Tygrysków oraz Puchatków. Doszliśmy też do wniosku, że wiele dzieci posiada cechy dwóch bohaterów jednocześnie i w ten sposób odkryliśmy osobowość mieszaną.

Podczas drugiej części zajęć dzieci rozwijały swoje talenty plastyczne rysując zwierzę, które jest ich charakterologicznym odpowiednikiem. Choć wbrew pozorom zadanie nie było łatwe, wszyscy znakomicie sobie z nim poradzili.