Ułatwienia dostępu

Featured

PARASOLKI

 

A w świetlicy parasolki białe, żółte, fioletowe i różowe. Parasolki, parasolki dla dorosłych i dla dzieci, kropa deszczu przez nie nie przeleci....

 

Featured

UNIWERSYTET DZIECI

Zajęcia Uniwersytetu Dzieci umożliwiają poszukiwanie odpowiedzi na wiele nurtujących pytań. Jednym z nich jest to, czym ludzie różnią się miedzy sobą?

Aby zrozumieć, na czym polegają różnice w zachowaniu ludzi, jakie mają osobowości i temperamenty, obejrzeliśmy bajkę terapeutyczną „O czterech królewiczach”. Bohaterowie bajki wybierali się w długą podróż. Każdy z nich był zupełnie inny, ale jednocześnie się uzupełniali. Dzięki różnym osobowościom potrafili przetrwać nawet najtrudniejsze momenty i szczęśliwie dotrzeć do celu. Dzieci próbowały utożsamić się z nimi i szukały u siebie podobnych cech charakteru. 

Podczas drugiej części zajęć szkolna świetlica zamieniła się w zoo. Ale nie bez przyczyny. Dzieci miały za zadanie wyobrazić sobie, że są różnymi zwierzętami i zachowywać się tak jak one. Były więc żółwie, pandy, słonie, a nawet pawiany. To doświadczenie miało pokazać, że zarówno ludzie, jak i zwierzęta, mimo różnic w zachowaniu, potrafią ze sobą współpracować w sytuacjach, które tego wymagają.

Featured

PRACE ŚWIETLIKÓW

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prace plastyczne świetlików można podziwiać na szkolnym korytarzu.

ZAPRASZAM!!!

Featured

JESIENNE INSPIRACJE

W świetlicy zapachniało jesienią. Pojawił się niepowtarzalny aromat dyni, tych prawdziwych i wykonanych przez dzieci. Czym pachnie jesień zastanawiają się świetlicowe wiewiórki z pięknymi rudymi kitami.

Featured

UNIWERSYTET DZIECI

Uczniowie biorący udział w zajęciach Uniwersytetu Dzieci mieli okazję wykazać się swoimi zdolnościami plastycznymi, kreatywnością oraz współpracą w grupie. Przygotowywali bowiem wirtualne przyjęcie  dla bohatera opowiadania o zapomnianych urodzinach. Każda z grup przedstawiła swoje propozycje tortów,  dekoracji oraz zabaw. Za swoją pracę wszyscy zostali nagrodzeni gromkimi brawami.

Podczas  drugiej części zajęć szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, jak rozwiązać zaskakujący problem. Dzieci analizowały, jakie emocje towarzyszą nam podczas różnych etapów – momentu zaskoczenia, pomysłu, działania oraz rozwiązania. Swoje emocje obrazowały za pomocą symboli. Chętni opowiadali o swoich własnych doświadczeniach i przeżyciach.